Közlemény - NÉBIH zöld szám a boltokban
Az Élelmiszerlánc-felügyeletért és Agrárigazgatásért Felelős Államtitkárság és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) közös levélben fordult a legnagyobb Magyarországon működő élelmiszer-forgalmazó áruházláncokhoz azért, hogy hozzájárulásukat és közreműködésüket kérjék a NÉBIH zöld szám hirdetés üzleteikben történő elhelyezéséhez. A Hivatal márciusban indította el az ingyenes hívható zöldszám szolgáltatását, melyen keresztül a fogyasztók az élelmiszer-biztonsággal kapcsolatos panaszaikat egyszerűen és gyorsan bejelenthetik.
Az élelmiszerlánc-biztonsági szabálytalanság észlelése esetén a 06-80/ a nébih, azaz a 06-80/263-244-es számot kell hívni. A bejelentéseket hétfőtől-csütörtökig 8:00-tól 16:30-ig, pénteken 8:00-tól 14:00-ig fogadják a Hivatal munkatársai, míg éjszaka üzenetrögzítő rögzíti a beérkező panaszokat. A hatékony eljárás érdekében a bejelentéskor szükséges megadni például a vásárlás helyét, az üzlet megnevezésével és címével; a vásárlás idejét; az élelmiszer és a gyártó pontos megnevezését; a termék gyártási számát; valamint minőség-megőrzési idejét. A lakossági telefonok lehetőséget teremtenek arra, hogy az élelmiszerlánc-biztonsági szakemberek gyorsan, célzottabban reagálhassanak egy-egy problémára.
A kezdeményezéssel a Hivatal célja, hogy a lakosság a zöld szám szolgáltatással kapcsolatosan minél szélesebb körű tájékoztatást kapjon. Úgy véljük, közvetlenül az élelmiszerüzletekben elhelyezett hatósági hirdetmény kiválóan szolgálhatja ezt a célt. A kihelyezésre szánt plakátokat és matricákat az élelmiszer-vállalkozások által igényelt példányszámban a NÉBIH térítésmentesen biztosítja. Amennyiben az élelmiszer áruházláncok csatlakoznak a kezdeményezéshez, a vásárlók várhatóan szeptembertől találkozhatnak a NÉBIH zöldszám hirdetéseivel a résztvevő üzletekben.
Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal